Det er kommuneledelsens ansvar å sikre at enheter og tjenester som arbeider med barn, unge og deres foresatte, har avtaler om samarbeid.
Det er enhet-/ tjenesteledere som følger opp avtalene og sikrer at de er tydelige på roller, ansvar, omfang og organisering av samarbeidet.
Interne samarbeidsavtaler
Oppdal kommune har interne samarbeidsavtaler som gjennomgås og revideres i samarbeidsmøter. Avtalene er arkivert i Oppal kommunes arkivsystem.
- Barnehagene og Helsestasjon
- Grunnskoler og skolehelsetjenesten
- Oppdal videregående og helsetjenesten i skolen
- Fastlegene og Helsestasjon 0-20 år
- Tannhelsetjenesten og Helsestasjon 0-20 år
- NAV og innvandrertjenesten
- NAV og Barnevernstjenesten
Eksterne samarbeidsavtaler
Oppdal kommune har samarbeidsavtaler med disse eksterne samarbeidspartnerne:
- Oppdal kommune og St. Olavs Hospital
- Oppdal kommune og Trøndelag politidistrikt (politiråd)
- Oppdal kommune og NAV Trøndelag
- Oppdal kommune og Rennebu kommune (barnevern)
- Oppdal kommune og Rennebu kommune (jordmortjenester)
- Oppdal kommune og Krisesenteret i Orkdal og omegn
- Oppdal Kommune og Fylkeskommunen(tannhelsetjeneste)
I tillegg har Oppdal kommune periodevise samarbeidsavtaler med eksterne ressurser. Se oversikt over eksterne ressurser som Oppdal kommune benytter.